Szegedi Búvárok A búvártúrákról készített filmek

Búvárkodás, búvár túrák, búvár oktatás, búvár közélet ... nem csak Szegedieknek!

A Szegedi Búvárok média oldala. Itt a közös búvártúrákon készült videókat tekintheted meg.

Hosszú hétvége Rudabánya, Vadna, Aggtelek Baradla barlang

Szeretjük ezeket a kirándulásokat. Ilyenkor lehetőség van meglátogatni új, érdekes helyeket vagy újra felfedezni. Természetesen megpróbálunk valamilyen búváros programot csempészni a hétvégébe. Így alakult ez most is. Meglátogattuk Rudabányán a látogatóközpontot és a tavat, megtekintettük a bányamúzeumot, jártunk a Baradla barlangban Aggteleken, megnéztük a világ legnagyobb könyvét és merültünk Vadnán.

Pag 2021 október

Néhány év kihagyás után újra meglátogattuk egyik kedvenc búvárbázisunkat. Nagyszerű hétvége volt, nem csalódtunk. A bázis, a merülőhelyek csodásak és az időjárás is kellemes volt. Köszönjük Blue Bay Diving Center, köszönjük Adria!

Marsa Shagra 2021

Idén is egy nagyszerű túrán vettünk részt a világtól távol Marsa Shagrán élvezve a csendet, a nyugalmat és főleg a Vörös Tenger csodáit.

Lőkösháza 2021 július

Idén második alkalommal látogattunk el Lőkösházára a kavicsbánya tóhoz. A víz és a környezet ismét elbűvölt, nagyon jól éreztük magunkat. A merülés és lubickolás után a Lőkös Burger-nél csillapítottuk éhségünket a hazautazás előtt. A tulajdonosoknak köszönhetően mindkét helyszínen tudtuk tölteni az elektromos autót, így külön töltésre szánt idő nélkül tudtunk hazaindulni. Mindkét helyszín ajánlott villanyautóval érkezők számára is. :-)

Gyakorlás a Móradombi Uszodában

Alig vártuk, hogy újra elmehessünk gyakorolni ebbe a csodálatos uszodába. Gyakoroltuk a wet notes és a smb használatát valamint volt intro és a tanfolyamon résztvevőknek védett vizi gyakorlás.

Ecsédi merülés 2021 június

A már hagyományosnak számító borkóstolós hosszú hétvégénk elmaradhatatlan programja az ecsédi merülés. Most jobb volt a látótávolság, mint tavaly, mindenki sajnálhatja, aki nem jött :-) Nagyon jól éreztük magunkat!

Marsa Shagra 2021 április

Marsa Shagra a Vörös tenger legjobb búvárbázisa. Most sem hazudtolta meg magát. Elbűvölt bennünket a házi zátony tündöklő szépsége és a kirándulásokon igazi csemegékkel találkoztunk. Igazi feltöltődés, felejthetetlen élmény volt! Köszönjük a vendéglátást!

Merülés az Öbölbeach Búvár Center bázisán

Szikrázó napsütésben, felejthetetlen élményekkel gazdagodtunk az Öbölbeach Búvár Center bázisán. Remek tanfolyam, csodás merülések, nagyszerű vendéglátás, grillezés, avatás, móka, jókedv! Köszönjük szépen, nagyon jól éreztük magunkat!

2020 évadzáró és 2021 évednyitó és további Fényes forrás videók

Évek óta segítünk a tatai fényes források eredeti állapotának visszaállításában szerény képességeink szerint. Nyilván nem mi mentjük meg, de reméljük, hogy azzal a munkával is valamelyest előrébb halad a dolog. Tavaly és idén az évadzáró és évadnyitó rendezvényünket is itt tartottuk. Dolgoztunk, merültünk. A korlátozások miatt csak erősen csökkentett létszámban.

Vörös Tenger északi szafari 2020

Vörös Tenger, északi szafari. Az élővilág lenyűgöző, a szervezés és a vendéglátás kimagasló, mint mindig. A Vörös Tenger az egyik legszebb arcát mutatta.

Szegedi Búvárok a Móradombi uszodában 2020.10.17

A Szegedi Búvárok új uszodát látogatott meg. Ezúttal a Móradombi Uszoda adott otthont a gyakorlásnak. Az eseményen intró merülésre is sor került. A búvártanfolyamon résztvevők a védett vízi gyakorlatokat, a gyakoroltabb búvárok haladó technikákat gyakoroltak. A helyszín tökéletes volt, köszönkük szépen a lehetőséget!

Szegedi Búvárok a Molnár János barlangban 2020.10.03

A Szegedi Búvárok egy kisebb, de annál bátrabb előörse meglátogatta a méltán világhíres Molnár János barlangot. Mivel nincsen speciális barlangi minősítésünk, így a bemutató részben, három járatban tudtunk merülni szoros felügyelet alatt, melyet ezúton is köszönünk a vendéglátóknak. Teljes biztonságban kaphattunk bepillantást a barlang csodáiba.

III. Retro nap Tatai Fényes források 2020.09.12

A Szegedi Búvárok csapata meglátogatta a Marlin Búvár Sportegyesület szervezésében létrejött III retro búvár napot. Kirándultunk a közeli nevezetességekhez is. Vendéglátóinknak köszönhetően nagyon jól éreztük magunkat ezen a rendezvényen. Kipróbáltunk régi felszereléseket és a Fényes források is az egyik legszebb arcát mutatta.

Lőkösházi merülés 2020.08.02

A Szegedi Búvárok Lőkösházára látogatott. A tó lenyúgöző szépsége és a vendéglátók kedvessége felejthetetlen élménnyé tette a kirándulást.

Búvártúra Senj 2020.07.16-19

A Szegedi Búvárok csapata Senj-be látogatott ahol nagyszerű merüléseken vehetett részt a Galathea bázis jóvoltából. Az édesvízi források, a sekély vízű "akvárium" és az üregek, barlangok csodálatos világa vibráló változatosságával és szépségével lenyűgözte a csapatot. A bázis minden igényt kielégítő felszereltsége, szolgáltatásai valamint a személyzet kedvessége és vendégszeretete csak fokozta az élményt.

Ecsédi merülés 2020.07.04

Meglátogattuk az ecsédi tavat ahol egy remek merülésen vettünk részt. Köszönjük a vendéglátást, remekül éreztük megunkat és bár a látótávolság most nem volt a legjobb, a halgazdagságnak köszönhetően mégis találkoztunk csukával és harcsával a rengeteg apróhal mellett. Szép merülés volt.

Borkóstolás a Dominium Pincészetben 2020.07.03

Eltöltöttünk egy hosszú hétvégét a Dominium Pincészet panziójában. Ennek során részt vettünk a borkóstolón, mely minden várakozásunkat felülmúlt! A borok finomak, a tradícionális hidegtál kifogástalan és a szőlészet, a pince és a termelési folyamat megismerése során rengeteg hasznos tudást szerezhettünk. Egész este élveztük a házigazdák vendégszeretetét. Köszönjük szépen ezt a szép estét.

Uszodai gyakorlás 2020.06.20

A Szegedi Búvárok szervezésében uszodai gyakorlást szerveztünk mely rendkívül jó hangulatban telt. "Senki nem halt meg." ... és még jól is éreztük magunkat! Gyakoroltuk a vészhelyzeti felúszást, az ólom elvesztést, a lebegést, az uszonyozást, a bójalövést és sok mást is. Mindenkit várunk szeretettel rendezvényeinken.

Szezonnyitó kirándulás a tatai Fényes Forrásoknál.

A Szegedi Búvárok csapata a hosszú kényszerű pihenő után első közös merülését a hazai búvárkodás bölcsőjében a tatai Fényes Forrásoknál tette meg idén. Ismét köszönjük a vendéglátást, valamint azt a hatalmas munkát amit a civil összefogás keretében társadalmi munkában végeznek a hely eredeti, természetes állapotának visszaállításáért. Látszik is az áldozatos munka, a tavak egyre szebbek, tisztábbak. Nagyon jól éreztük magunkat.

Búvárkodás a Tisza tavi ÖkOcentrum Óriásakváriumában

A Tisza Tavi Ökocentrum Magyarország egyik egyedülálló kezdeményezése révén létrejött tó kiemelkedő természeti értékének bemutatására, megőrzésére létrejött intézmény. Télen-nyáron látogatható. Búvárszemmel is különleges az Óriásakváriumban merülni az őshonos tokfélék között. Amikor jön szembe az ember méretű Viza, nem kérdés, hogy ki ad utat. Ezúton is köszönöm az intézmény vezetőségének, hogy lehetőséget adtak erre a merülésre.

A barátságos tintahal esete. Vágatlan verzió.

Az egyik videóm kapcsán felmerült, hogy kergettem, illetve zavartam egy tintahalat az egyik merülésen. Fogdostam, és ezzel durván beleavatkoztam a tengeri élővilág nyugalmába. Ebben a vágatlan verzióban jól látszik, hogy én hátrálok folyamatosan azért, hogy kívül tudjam a kamera fókusztávolságán, ami kb. 25cm, medium, linear módban, amit használok. Emiatt itt-ott homályos a felvétel. Egyedi, különleges élmény volt, az biztos.

Krk, Horvátország

Videó egy Krk-i túra emlékére átbújós és szerelmesek barlangjával, csikóhallal, delfinekkel, amfórával, valamint egy kézbe simuló tintahallal Szarka Géza és a Buborék Búvárbázis segítségével. Igazán nagyszerű időtöltés volt, az Adria is szép arcát mutatta, köszönjük szépen!

Fényes források rehabilitáció

A Fényes Forrásoknál aktívan zajlik a vízalatti tisztítási munka, melyben a Marlin Búvár SE tagjai is részt vesznek. Reméljük munkánkkal segíthetünk a források rehabilitációjában:.

Marsa Nakari

Idén kipróbáltunk egy másik falut a Red Sea Diving Safari három ilyen létesítménye közül. Marsa Nakari a középső a háromból. Kicsit délebbre mint Shagra. Kicsit még érintetlenebb. Nagyon jól sikerült túra volt. Búvárok és kísérők is megtalálták a számításukat. A 80 delfin, a lenyűgöző vízalatti élővilág mellett cápát csak a sznorkelesek láttak.

Tata Fényes források

A magyar búvárkodás bölcsője. A több évtizedes szendergés után a források újjáéledtek. Jelenleg a tavak rehabilitációja folyik de máris nagyszerű élményt nyújt a meleg, kristálytiszta vízben merülni.

Marsa Shagra-i túra

Marsa Shagra egyike a három Öko-falunak. Az egyik legkényelmesebb, legszabadabb merülési formát nyújtja a 30 éve védett zátonyokon. Egyedülálló, lenyűgöző élményt nyújt minden alkalommal.

Pag-i túra

Az örök kedvenc, Pag. Éves rendszeres szezonzáró túráink egyike.

Vis-i túra

A sokáig a túristák és a halászok elöl is elzárt terület megnyílt a búvárok előtt. Látogathatók a roncsok, élvezhető a gazdag élővilág és a tengeralattjáró bázis is.

Maldív szigeteki túra

A Maldív szigeteken a klímaváltozás ellenére is rendkívül gazdag élővilágot találunk. A film ennek állít emléket. Amíg még látható...

búvár szeged

Mexico, Cenotes, Karib tenger. Egy igazán különleges túra.

A Yucatan félsziget felszíni édesvíz nélkül képes volt eltartani a Maják birodalmát. Hogyan? A felszín alatti hatalmas, tiszta, édesvizű folyórendszer segítségével. A felszín néhány helyen beszakadt, így alakultak ki a lelőhelyek, a Cenoták.

30 éves a Red Sea Diving Safari

Három tábor a sivatagban. Marsa Shagra. Marsa Nakari, Wadi Lahami. Búvárparadicsomok. Nem véletlenül szervezünk túrát minden évben valamelyik helyszínre.

búvár szeged

Tisza-tavi ökocentrum óriásakvárium. Különleges élmény!

"A poroszlói Tisza-tavi Ökocentrum - elsősorban oshonos állatokat bemutató turisztikai látogatóközpont: igazi látványosság, mely szórakoztató módon, modern, interaktív szemlélettel, játékosan tárja a látogatók elé a Tisza-tó és a Tisza-völgy természeti kincseit, bemutatva Magyarország második legnagyobb tavának gazdag élővilágát. "
Forrás:http://www.tiszataviokocentrum.hu

Szegedi Búvárok! Búvár csapat Szeged városában, nem csak Szegedieknek!